Dankzij de aangename samenwerking met mijn collega’s en het fijne persoonlijke klantcontact ga ik iedere dag met plezier aan de slag!
Dankzij de aangename samenwerking met mijn collega’s en het fijne persoonlijke klantcontact ga ik iedere dag met plezier aan de slag!
Sinds 1991 ben ik werkzaam voor Ricoh. Dat zorgt dagelijks nog steeds voor veel voldoening. Deze aanzienlijke termijn van ruim 32 jaar zorgt eerlijk gezegd soms ook voor enige verbazing en een beetje ongeloof; “hoe hou je dat zo lang vol bij één werkgever?”
Als Service Engineer ben ik begonnen bij Ricoh. Parallel aan deze werkzaamheden heb ik ook mijn bijdrage geleverd aan de Helpdesk en de Ondernemingsraad.
Door deze aanvullende werkzaamheden kwam ik frequent in contact met mijn collega’s in Den Bosch. Ik kreeg goed inzicht in de gang van zaken op ons hoofdkantoor; niet onbelangrijk voor de vervolgstap die ik later maakte.
Carrière kansen
Na 15 jaar eindigde voor mij het “service-engineer zijn”. Onderweg na een klantbezoek in Limburg werd ik gebeld door mijn collega Jos: “Ricoh is op zoek naar een enthousiast persoon, die de afdeling Serviceplanning wil gaan aansturen én een beetje oog heeft voor zijn collega’s. Heb je daar zin in?”
Een dilemma was geboren. Het betekende voor mij: inleveren van de lease-auto; onkostenvergoeding en de vrijheid die hoort bij het service-vak. Lang verhaal kort: met enige overtuigingskracht van mijn partner heb ik besloten om dit aanbod te accepteren. Tot op de dag van vandaag ben ik enorm blij met de keuze die ik destijds heb gemaakt.
Bij deze ene switch is het niet gebleven. Vier jaar later werd ik door dezelfde Jos gevraagd om collega te worden van het Bidmanagement-team. Ook weer een volledige andere interessante rol, die ik zonder veel aarzelen heb aanvaard. Ik was me inmiddels bewust van hoeveel moois een verandering van functie kan brengen!
Schakel tussen collega’s en klanten
Inmiddels ben ik nogmaals van functie gewisseld en 5 jaar Service Delivery Manager (SDM). De ’schakel’ mogen zijn tussen mijn collega’s en de Ricoh-klanten is een rol die het allerbeste bij me past. Niet alleen oog voor de klant, maar ook voor mijn collega’s!
In de rol van SDM ontvang je vaak de complimenten van de klant van werkzaamheden die door collega’s succesvol zijn uitgevoerd! Ik word er blij van om deze complimenten over te brengen aan de bewuste persoon. Zelf kan ik dan erg tevreden zijn over het resultaat wat (samen) is bereikt.
“Ricoh biedt volop doorgroei perspectief!”
Ik ben er zeker van dat mijn verhaal een reëel beeld schetst van onze prettige en unieke organisatiecultuur. Deze cultuur bestaat door de collega’s die er werken en maakt dat Ricoh een aangename werkgever is.
Wil jij ook groeien in je carrière?
Heeft het verhaal van Roel jou geïnspireerd? Wij ontmoeten je graag. Ontdek onze vacatures en solliciteer.